27 września 2020

Kruche babeczki



🆆🅸🆃🅰🅹🅲🅸🅴  🆆  🅽🅸🅴🅳🆉🅸🅴🅻ę 

Ochota na deser przychodzi niespodziewanie, zazwyczaj gdy najmniej się tego spodziewamy, lub gdy pogoda za oknem pozostawia wiele do życzenia.

Na poprawę humorku, polecają się pyszne babeczki pełne smaku.
Kto ma ochotę na deser?

🅲🅸🅰🆂🆃🅾  🅽🅰  🅱🅰🅱🅴🅲🆉🅺🅸:
  • 175 g masła
  • 50 g żółtek (2-3 sztuki)
  • 1 łyżeczka miodu
  • 60 g cukru pudru
  • mała szczypta soli
  • 250 g mąki pszennej
Do misy miksera włożyć pokrojone na kawałki masło oraz resztę składników oprócz mąki. Zmiksować do uzyskania jednolitej masy, dodać mąkę i miksować do połączenia się składników, uformować w jednolitą kulę. Zawinąć w folię i wstawić do lodówki na 1 godzinę. 

Metalowe karbowane foremki posmarować miękkim masłem. Piekarnik nagrzać do 180 st. C. Schłodzone ciasto rozwałkować na 4 mm placek na stolnicy posypanej mąką. Wykrawać krążki z ciasta i wylepiać nim foremki, spód podziurkować widelcem. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez około 14 minut na złoty kolor. Wyjąć z piekarnika, po przestudzeniu wyjąć kruche babeczki z foremek i całkowicie je ostudzić.

Krem zrobić według uznania

3 komentarze:

  1. Takie babeczki można też często kupić gotowe, wtedy omija nas pieczenie. Może nie są tak dobre jak domowe, ale...coś za coś;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja dawno nie jadłam takich babeczek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczki zawsze mi mój Maz piecze, pycha !

    OdpowiedzUsuń

Świetnie,że tutaj jesteś.
Bardzo dziękuję za Twój komentarz, motywuje on mnie do dalszego działania.
Niebawem odwiedzę i twoją stronę.
Pozdrawiam

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia