09 września 2020

Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem / Mikołaj Marcela

Hejka!

Dzisiaj chcę Wam pokazać kolejną nowość, której autorem jest Mikołaj Marcela.
Praca naukowa, bo w sumie tak można określić raczej to dzieło, nosi dosyć chwytliwą nazwę „JAK NIE ZWARIOWAĆ ZE SWOIM DZIECKIEM”.

Można by przypuszczać, że poradnik będzie nafaszerowany mnóstwem złotych rad, typowych idealnych mamusiek. I od razu sprostuję nie mam nic absolutnie do żadnej mamy, czy rodzica, bo sama jestem mamą, ale uważam że idealni ludzie nie istnieją, więc typowe złote rady można sobie schować w kieszeń.


O autorze

Mikołaj Marcela, pisarz, nauczyciel akademicki, autor tekstów piosenek. Doktor nauk humanistycznych, magister filologii polskiej i filozofii, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UŚ. Wicedyrektor kierunków: sztuka pisania, filologia klasyczna, mediteranistyka na Uniwersytecie Śląskim, na którym pracuje ze studentami sztuki pisania, filologii polskiej, oraz projektowania gier i przestrzeni wirtualnej. Tutor w rozmaitych programach edukacyjnych i promotor innowacyjnych metod uczenia. Nauczyciel mianowany, od lat prowadzi warsztaty pisarskie dla dzieci i młodzieży, oraz warsztaty dydaktyczne dla nauczycieli. W pracy naukowej zajmuje się utopijną edukacją. Autor bestsellera „Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku”. Mieszka w Katowicach.

O treści

Książka podzielona jest na 10 rozdziałów, bardzo dobrze poukładanych i obszernie opisanych. Dowiemy się z niej wiele rzeczy na temat sensu edukacji, naszego mózgu, tworzenia warunków pracy, motywacji wewnętrznej, kultury nauczania a także swoistej miłości bezwarunkowej. Poruszane są tu obszerne zagadnienia z zakresu psychologii, postrzegania innych okiem humanisty. Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem odpowiada na wiele pytań z zakresu edukacji dziecięcej, ale nie tylko. Porusza zagadnienia dotyczące wprowadzenia praktycznego rozwiązania, dzięki któremu dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Daje ona też nam – rodzicom narzędzie, by pomóc dzieciom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości.

Moja opinia

Jak dla mnie jest to książka, którą powinien przeczytać każdy rodzic, niezależnie od tego w jakim wieku ma dziecko. Tematy poruszane w dziele są opisane w bardzo naukowy sposób dzięki czemu uczą rodzica jak postrzegać sprawy, stawiając go w roli dziecka. Na pewno po przeczytaniu nasuwa się myśl by w końcu przestać zmuszać dziecko do nauki. System kar wcale nie pomaga, a możemy zrobić to w taki sposób aby dziecko było naszym przyjacielem. Mi osobiście praca naukowa p. Mikołaja Marceli bardzo przypadła do gustu i będę ją polecać każdemu do końca świata i o jeden dzień dłużej.

3 komentarze:

  1. Pomysłowa, chociaż nie dla mnie, ponieważ nie mam dzieci :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje już są dorosłe, ale też czasami z nimi można zwariować. Może powinnam przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. MNie by się przydała ksiazka jak nie zwariować z ludzmi hahah ! :)

    OdpowiedzUsuń

Świetnie,że tutaj jesteś.
Bardzo dziękuję za Twój komentarz, motywuje on mnie do dalszego działania.
Niebawem odwiedzę i twoją stronę.
Pozdrawiam

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia