Truskawki pnące na balkonie

18:30:00 blogujemy testujemy 5 Komentarzy

Truskawki pnące ostatnio stały się hitem upraw balkonowych.Wyglądają bardzo efektownie,bardzo obficie owocują i są tak samo smaczne jak tradycyjne truskawki gruntowe.
Zwisające truskawki będą oryginalnym elementem każdej balkonowej aranżacji.. 
Moja pierwsza wyhodowana na balkonie
Na balkonie truskawki zwisające możemy uprawiać w skrzynkach balkonowych, donicach bądź zwisających pojemnikach – możemy je sadzić pojedynczo, ale także łączyć w jednym pojemniku z innymi roślinami.

Truskawki pnące: stanowisko

Najbardziej korzystniejszym stanowiskiem dla truskawek pnących jest miejsce bardzo słoneczne i odsłonięte.Truskawki pnące podobno kwitną przez całe lato, aż do późnej jesieni. ( Zobaczymy jak to będzie u mnie)
Truskawki pnące: podlewanie
Truskawek pnących nie  należy przesuszać.Wymagają one podlewania wtedy, gdy podłoże nieco przeschnie. Jeśli stanowisko, w którym rosną, jest silnie nasłonecznione, lub truskawki rosną w plastikowej skrzynce balkonowej, zalecane jest podlewanie nawet 2 razy dziennie.

Truskawki pnące: nawożenie


Najlepiej do zasilania truskawek pnących stosować nawóz naturalny lub kompost, gdyż jak wiadomo wszelkie pestycydy zostaną wchłonięte i zmagazynowane w owocach truskawek i po ich spożyciu będą szkodliwe dla zdrowia.Zatem nawóz naturalny jest bezpiecznym rozwiązaniem, a także pozytywnie wpływa na smak owoców.

A co Wy prócz kwiatków uprawiacie na balkonie?

Miłośniczka kosmetyków naturalnych bez parabenów i konserwantów.Pasjonatka wszystkiego co zdrowe i naturalne.

Zobacz również:

5 komentarzy:

  1. U mnie truskawki rosną w przydomowym ogródku:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja niestety mieszkam w bloku,więc truskawki tylko na balkonie

      Usuń
  2. Rzeczywiście dla osób mieszkających w bloku fajna opcja ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekwawy pomysł! Ja mam bardzo słoneczny balkon i właśnie się przymierzam, żeby zrobić tam zielnik ale ten pomysł z truskawkami jest całkiem fajny i kto wie, czy nie spróbuję, przynajmniej na jednej ścianie.

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna, za każdy pozostawiony komentarz.Jest on dla mnie motywacja do pisania bloga
Nie dodawaj linków do swoich stron.
Pozdrawiam gorąco


Znaki graficzne, logotypy, zdjęcia i materiały tekstowe wykorzystane na blogu stanowią własność autora bloga blogujemytestujemy. Nie wyrażam zgody na ich wykorzystanie w jakiejkolwiek formie bez mojej zgody.
Zdjęcia wykonywane są lustrzanką Canon EOS 1300D z obiektywem EFS 18-55mm