31 sierpnia 2020

Zakręcona narzeczona autorstwa Iwony Czarnkowskiej.


Witajcie moi czytelnicy:)

Dzisiaj przychodzę do Was z fantastyczną propozycją książki dla kobiet autorstwa Iwony Czarnkowskiej. Zakręcona Narzeczona. ← Klik


  
Jest to komedia kryminalna, ale najpierw napiszę kilka słów na temat pisarki:

Iwona Czarnkowska, z wykształcenia jest dziennikarką, do pewnego czasu spełniała się w pracy w redakcjach reporterskich. Jednak jak to często w życiu bywa wykształcenie nie zawsze jest naszym zamiłowaniem. Tu okazało się co w sumie łączy się z zawodem autorki, że ma ogromną smykałkę do pisania. Autorka komedii zadebiutowała w opowiadaniach i książkach dla dzieci.

Swoją pierwszą powieść dla dorosłych czytelników opublikowała w 2009 roku dzięki wydawnictwu Replika – nosiła ona tytuł „Słomiana wdowa”. Po pierwszej publikacji, wszystko szło już jak efekt domina. Rok później ukazała się kontynuacja książki czyli „Kobieta do zadań specjalnych”. Autorka specjalizuje się w pisaniu powieści. W 2017 roku  ukazała się „Dama z kotem” – o losach uroczej, ale też nieprzewidywalnej Zuzanny Roszkowskiej. .

O książce

Już na samym początku autorka oświadcza, że wszelkie podobieństwo do rzeczywistych zdarzeń oraz osób jest celowe. Bohaterowie książki istnieją, nie mieli nic przeciwko by opisać ich w tej książce. Właśnie dlatego tak chętnie zasiadłam do tej komedii, uwielbiam gdy książki pisane są na podstawie autentycznych faktów i zdarzeń.

Akcja książki rozgrywa się w Polskim miasteczku Zabrzeźno w 2019 roku.

Majeczka Wrotek, główna bohaterka komedii, jest młodą, początkującą dziennikarką pracującą w niewielkiej gazecie gdzieś na prowincji.
Dziewczyna cieszy się życiem bo ma marzenie, jej pragnieniem jest wynieść się z małej prowincji do wielkiego miasta Warszawy, rozpoczęcie tam kariery na naprawdę wysokim poziomie.
Zaznanie życia w pędzie, zobaczenia czegoś nowego i dotknięcia lepszego życia. Takich planów nie ma natomiast jej narzeczony.
Postuluje on dobrze płatną posadę kierownika na poczcie i ani myśli ruszać się do dużego miasta gdzie wszystko byłoby mu obce.

Przyznam szczerze, że gdy zabierałam się za czytanie tej książki byłam święcie przekonana, że będzie to kolejna historia narzeczeństwa, przedstawiania idealnego życia, ale już po pierwszych przeczytanych stronach zmieniłam jednak diametralnie zdanie, no byłam w szoku, bo nie pamiętam już kiedy ostatnio jakakolwiek książka pobudzała we mnie taki życiowy entuzjazm, naprawdę bardzo często byłam łapana na tym że śmiałam się do książki.

Komedia napisana jest luźnym stylem, autorka pisze mało sztampowo, dzięki czemu kartka za kartką upływa jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Fantastyczne przeplatane emocje idące mogę powiedzieć w stronę infantylności i irracjonalności, połączone z dozą dowcipu, mieszanie poważnych momentów z dowcipami. To wszystko sprawia że książka jest lekka do czytania i przyjemna dla wyobraźni.


„Kura skakała z jednego mebla na drugi, a on pędził za nią, przewracał krzesła, szafki oraz lampy. Na koniec uciekinierka wróciła pod stół i jak gdyby nigdy nic, zaczęła wygładzać dziobem pióra”


Fabuła jest bardzo ciekawa, lekka do przyjęcia nawet z takimi momentami gdzie jest naprawdę banalna. Cały czas jednak będę podkreślać, jeżeli coś co czytamy daje nam tyle radości i nie wymuszonego uśmiechu to po co to odkładać. Lepiej przeczytać historię do końca i z pewnością wrócić do niej za jakiś czas.

Jestem bardzo wdzięczna księgarni internetowej Tania Książka za możliwość przeczytania tej fantastycznej powieści. Uśmiałam się do rozpuku, co zdarza mi się naprawdę bardzo rzadko. Polecam Wam tą pozycję z całego serducha.

6 komentarzy:

  1. Czasem, choć niezmiernie rzadko jednak, mam ochotę na coś tak lekkiego jak zaproponowana "Zakręcona narzeczona" Iwony Czarnkowskiej. Zapiszę sobie na listę jak najdzie mnie ochota na zluzowanie tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, ja lubię takie lżejsze książki, które pozwalają się rozerwać.

    OdpowiedzUsuń
  3. W komedii kryminalnej nie oczekuję mega ambitnej i złożonej intrygi, nastawiam się bardziej na ciekawe kreacje bohaterów, sytuacyjny humor, lekkie pióro. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm wydaje się taka lekka propozycja także coś aktualnie dla mnie, po pracy nie mam ochoty czytać "ciężkie" ksiązki

    OdpowiedzUsuń
  5. Być może skuszę się na nią w przyszłości, chociaż nie jestem tego pewna w 100%. Ostatnio dużo czytam, ale skupiam się bardziej na innych ksiązkach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Musz przyznać, że nawet mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń

Świetnie,że tutaj jesteś.
Bardzo dziękuję za Twój komentarz, motywuje on mnie do dalszego działania.
Niebawem odwiedzę i twoją stronę.
Pozdrawiam

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia