14 czerwca 2019

Omlet ze szpinakiem i pomidorami

Dziś podzielę się z Wami fajnym przepisem na omlet.
Od razu zaznaczam, że nie jestem kucharzem, nie mam też wyjątkowych talentów do gotowania. Od pewnego jednak czasu coraz poważniej podchodzę do świadomego odżywiania. Przede wszystkim wiąże się to z faktem że w ostatnim czasie znacznie przybyło mi kilogramów i już jakiś czas czuje się z tym faktem źle. Pora więc wziąć się do roboty i zjechać parę kilo, dopóki nie jest za późno.
Dzisiaj mam coś dla fanów jajek i szpinaku. Ja szpinak uwielbiam pod każdą postacią, z jajkiem, w sałatce, jako nadzienie do naleśników czy też makaronu. Jest uniwersalny, zdrowy i gdy jest dobrze przygotowany - jest na prawdę smaczny.
Składniki:
  • 3 jajka średniej wielkości,
  • 100g szpinaku (ja używam szpinaku baby),
  • przyprawy (sól, pieprz),
  • 5 łyżek stołowych mleka,
  • 2 łyżki masła,
  • 40g startego żółtego sera (u mnie akurat gouda),
  • pomidor,
  • ząbek czosnku.
Przygotowanie:

Omlet przygotowuję od szpinaku. Na uprzednio rozgrzaną patelnię wkładam łyżkę masła, dodaję utarty czosnek, który podsmażam aż się zrumieni.
Następnie na patelnie wrzucam umyty i osuszony szpinak, przyprawiam solą i pieprzem, czekam aż zredukuje swoją objętość i delikatnie ściemnieje. Zdejmuje z ognia.

Następnie do miski wybijam trzy całe jajka bez podziału na białko i żółtko, dodaję sól , pieprz oraz mleko i mieszam intensywnie widelcem, dzięki temu zabiegowi omlet jest bardziej pulchny.

Do jajek dodaję przygotowany wcześniej szpinak i starty wcześniej ser, wszystko dokładnie mieszam łyżką. Rozgrzewam masło na patelni i wylewam na nią masę. Żeby było bardziej kolorowo kładę kilka plastrów pomidora, przykrywam masę pokrywką i zmniejszam ogień. Piekę na małym ogniu od 5 do 7 minut.
Myślę że jest to fajna alternatywa na śniadanie, pożywne, smaczne i kolorowe, czego chcieć więcej?
To właśnie o śniadanie w ciągu dnia powinniśmy dbać najbardziej, jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który daje nam siły. Tak jak pisałam Wam wcześniej nie jestem specjalistą ani kucharzem. Myślę że blog to nie tylko czytelnia ale ogólna dyskusja. Więc jeżeli macie jakieś fajne pomysły na śniadania czy też inne dania, sałatki, piszcie w komentarzu, lub wyślijcie linka. Będzie mi niezmiernie miło.

6 komentarzy:

  1. Pychota. Uwielbiam tego typu omlety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję sobie ten post i postaram się niedługo wypróbować ten przepis. Uwielbiam szpinak tak samo jak Ty i już nie mogę się doczekać, aż wypróbuję ten omlet, ponieważ wygląda smakowicie! Ja niestety żadnych fajnych przepisów nie mam, bo jestem osobą, która średnio przepada za śniadaniami :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pycha!! Zjadłabym w 3 minuty, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj ja zawsze wcinam różne omletowe szaleństwa na śniadanie, zainspiruje się Twoim! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię omlety, jednak wybieram takie na słodko z dżemem lub owocami. Spróbuję Twojej wersji

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ten omlet! robię bardzo podobny jedynie nie zdejmuję szpinaku z ognia a wlewam roztrzepane jaja od razu na patelnię i dodaję pomidory :) Mniam! chyba będę musiała sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Świetnie,że tutaj jesteś.
Bardzo dziękuję za Twój komentarz, motywuje on mnie do dalszego działania.
Niebawem odwiedzę i twoją stronę.
Pozdrawiam

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia